dimarts, de novembre 16, 2004

Guerra preventiva

Imagino que ara no està de moda parlar sobre la guerra preventiva, però paradoxalment, jo m’he aixecat amb ganes d’escriure sobre ella.

En primer lloc, he buscat al diccionari Guerra, i m’he trobat que és una lluita armada entre països o grups de persones. Posteriorment m’he llançat a la recerca de la paraula preventiva, o més aviat prevenció, que segons el meu senzillet diccionari és allò que es fa per evitar que es pugi produir un mal.

Per tant ara ja sabem que el senyor Bush, per atacar a l’Iraq i l’Afghanistan, ha dut a terme una lluita armada entre països o grups de persones per tal d’evitar que es pugui produir un mal.

He llegit les anteriors tres línies prop d’una desena de vegades, i encara no hi trobo el sentit de l’expressió “guerra preventiva”. Sóc jo que perdo el sentit comú, o aquesta expressió no es sostè per enlloc?
Ara resultarà que una guerra evita que es pugui produir un mal. De fet si comptem el nombre de persones mortes a causa d’aquesta “guerra preventiva”, observarem que no hi ha hagut cap atac terrorista capaç de treure la vida a tanta gent.

Retorno sense voler a la crítica del modus operandi nordamericà, però si el que volen és un món en pau, haurien d’oblidar-se de la pràctica habitual de “primer disparo i després pregunto”. Però es clar, què podem esperar d’un país on els seus governants gaudeixen de tant elevat nivell d’incultura?